Speciaal tenue voor El Clásico: Barça eert Ed Sheeran met limited edition-shirt

FC Barcelona heeft het speciale shirt voor El Clásico van dit seizoen gepresenteerd. De Catalanen zullen op 26 oktober spelen in een shirt met het logo van Ed Sheerans nieuwe album Play. Het shirt maakt deel uit van de samenwerking tussen Barça en Spotify.
Het thuisshirt blijft blaugrana, maar op de borst staat in plaats van het Spotify-logo de handgeschreven albumtitel van Sheeran. Het shirt wordt ook gedragen door de vrouwen van FC Barcelona tijdens hun duel met Granada op 19 oktober. Sheeran is de eerste mannelijke popartiest die op het shirt verschijnt, na eerdere samenwerkingen met onder anderen Rosalía, Coldplay en Drake.
In totaal worden 1.899 shirts in wedstrijdkwaliteit uitgebracht. Daarnaast verschijnen er 22 gesigneerde exemplaren van de basisspelers, en elf extra shirts met de handtekening van Ed Sheeran. Ook wordt een lifestylecollectie gelanceerd, met onder meer T-shirts, een trui en een sjaal in de stijl van het album.
Volgens Spotify en FC Barcelona is het doel om muziek en voetbal dichter bij elkaar te brengen. 'Ik ben trots dat mijn albumlogo op het shirt staat', aldus Sheeran. Robert Lewandowski voegt daaraan toe: 'Zijn muziek is al jaren vaste prik in onze kleedkamer.'




