Bestuurskamer Ajax opnieuw in beweging: commissaris stapt per direct op

Hermine Voûte stapt uit Raad van Commissarissen Ajax | VoetbalNieuws
Praat mee!

Ajax wordt opnieuw getroffen door een vertrek in de bestuurskamer. Hermine Voûte stapt per direct uit de Raad van Commissarissen. Haar besluit volgt kort na het aangekondigde vertrek van Danny Blind.

Voûte trad in december 2024 toe tot de Raad van Commissarissen, maar haar termijn tot 2026 maakt ze niet af. Ze gaf aan dat de rol in de praktijk anders bleek dan ze had verwacht en wil zich richten op andere activiteiten. 'De verwachtingen en de dynamiek van de rol vragen om een andere invulling dan waar ik, voor mijn gevoel, het meest kan betekenen voor de club', aldus Voûte op de clubsite.

Haar besluit volgt kort op het aangekondigde vertrek van Blind, die eveneens zijn functie neerlegt maar wel aanblijft totdat een opvolger is gevonden. De dubbele exit zet extra druk op de bestuursstructuur van Ajax, dat eerder al te maken kreeg met onrust rond het transferbeleid.

Carolien Gehrels, voorzitter van de Raad van Commissarissen, reageerde ook op het vertrek. 'We hebben prettig met Hermine samengewerkt. Zij bracht een duidelijke maatschappelijke juridische blik mee, en er stond nog veel op stapel waarop we samen wilden voortbouwen. We respecteren haar keuze en wensen haar veel succes met haar andere bezigheden', verklaarde Gehrels.