Waarom spelen Olympique Marseille en PSG op maandag?

Met één dag uitstel is het toch nog tijd voor Le Classique. Waarom spelen Olympique Marseille en Paris Saint-Germain op maandagavond tijdens het Ballon d’Or-gala? VoetbalNieuws.nl legt het uit.
Waarom wordt Le Classique op maandag ingehaald?
De Franse topper stond gepland voor zondag 21 september, maar hevige regenval en dreiging van overstromingen in Marseille gooiden het schema overhoop. De prefect van Bouches-du-Rhône besloot de wedstrijd af te gelasten, omdat de veiligheid van spelers en supporters niet gegarandeerd kon worden.
Volgens de reglementen van de Ligue de Football Professionnel moet een duel bij afgelasting de volgende dag worden ingehaald, mits de omstandigheden dat toelaten. Daarom werd de clash tussen Marseille en PSG verschoven naar maandag 22 september om 20.00 uur. Daarmee valt de wedstrijd precies samen met de uitreiking van de Ballon d’Or in Parijs.
Voor PSG is dat ongelukkig. Meerdere spelers, onder wie Ousmane Dembélé, waren genomineerd voor prijzen, maar kunnen door het nieuwe speelschema niet bij de ceremonie aanwezig zijn. Marseille moet zich op zijn beurt direct na het duel klaarmaken voor de Europese reis naar Rome. Het zorgt voor een unieke situatie waarin Le Classique en het gala van de Ballon d’Or elkaar kruisen.









