Hierom begint Vitesse met minpunten aan de Keuken Kampioen Divisie

Vitesse mag weer meedoen in het profvoetbal. Toch begint het seizoen met een forse handicap. Waarover gaat dit en hoe kon het zover komen? VoetbalNieuws.nl zet het voor je op een rij.
Waarom begint Vitesse met minpunten aan het seizoen?
De beroepscommissie van de KNVB heeft eerder het hoger beroep van Vitesse afgewezen. De club leverde verplichte documenten over een schuldovername te laat in. Volgens Vitesse lagen die papieren bij externe partijen, maar dat argument werd niet geaccepteerd. De straf uit april bleef staan en dat betekent opnieuw minpunten. Het gaat om een totaal van twaalf.
Hoeveel strafpunten heeft Vitesse nu in totaal al gehad?
De teller staat inmiddels op 57 punten aftrek in twee seizoenen. Vitesse kreeg eerder al straffen van achttien, drie, negen en 21 punten, allemaal door licentieproblemen. De club schreef daarmee geschiedenis, maar niet op de manier waarop men dat wilde.









