Ten Hag reageert op plots ontslag: 'Er was nooit sprake van vertrouwen'

Erik ten Hag heeft gereageerd op zijn plotse ontslag bij Bayer Leverkusen. De Nederlander mocht na twee speelrondes vertrekken bij Die Werkself en is verbijsterd dat het huwelijk nu al gestrand is.
Ten Hag laat via een statement van zich horen en in de toon van het bericht is af te lezen dat de Nederlander verrast is door het besluit. 'Om na twee wedstrijden afscheid te nemen van je coach komt nooit voor. Deze zomer vertrokken er veel sleutelspelers. Een nieuwe ploeg smeden kost tijd en vertrouwen. Een nieuwe coach heeft dat nodig en heeft de ruimte nodig om zijn visie toe te passen', aldus Ten Hag.
De Nederlander gaat verder in zijn betoog. 'Ik heb het idee dat er nooit wederzijds vertrouwen was. In mijn carrière heb ik elk seizoen dat ik heb kunnen afronden succes gehad. Clubs plaatsten hun vertrouwen in mij en dat werd beloond met prijzen. Ik wens de fans en werknemers bij Bayer Leverkusen al het succes dit seizoen', besluit Ten Hag.









