'Kanté wil Saudisch avontuur achter zich laten: middenvelder zet in op terugkeer'

'Kanté wil Saudisch avontuur achter zich laten: middenvelder zet in op terugkeer'
Praat mee!

Na twee seizoenen bij Al-Ittihad lijkt het verblijf van N’Golo Kanté in Saoedi-Arabië ten einde te komen. Volgens Foot Mercato staat de club open voor een vertrek van de middenvelder, die in zijn laatste contractjaar zit.

De zaakwaarnemer van Kanté is actief op zoek naar een nieuwe bestemming en heeft hem aangeboden bij verschillende Franse clubs. Daarbij vallen onder meer de namen van AS Monaco en het ambitieuze Paris FC. Een rentree in de Ligue 1, waar Kanté in 2013 doorbrak bij SM Caen, behoort daardoor tot de serieuze opties.

Ook binnen Saoedi-Arabië is er belangstelling. Al-Qadsiah wordt genoemd als mogelijke nieuwe club, maar een overstap binnen de Saudi Pro League lijkt minder waarschijnlijk. Kanté zelf zou een voorkeur hebben voor een terugkeer naar Europa. Eerder deze zomer werd al gesproken over een mogelijke binnenlandse transfer naar Al Hilal.

De 34-jarige Kanté maakte in 2023 de overstap van Chelsea naar Al-Ittihad. In tachtig officiële wedstrijden was hij goed voor zes doelpunten en negen assists. Zijn toekomst lijkt nu opnieuw in Europa te liggen