Drommel heeft vertrouwen terug na 'zwarte dag' tijdens Sparta-debuut

Drommel heeft vertrouwen terug na 'zwarte dag' tijdens Sparta-debuut
Praat mee!

Joël Drommel kende een rampzalig begin bij Sparta, maar blijft strijdbaar. De doelman ging in de oefenwedstrijd tegen De Graafschap en het Eredivisie-duel met PSV opzichtig in de fout. Desondanks behoudt de doelman het vertrouwen en wil hij zich bewijzen als vaste nummer één.

Tegen De Graafschap en PSV ging het flink mis, maar Drommel is overtuigd van zijn comeback. Tegenover Voetbal International vertelt de doelman dat hij inmiddels sterker is geworden. "Ik kom hier wel weer overheen, geloof me", zegt de goalie. Trainer Maurice Steijn neemt de fout in de oefenwedstrijd zelfs op zich: "Hij had nog geen elf-tegen-elf getraind, dat was mijn fout", aldus Steijn tegen Voetbal International.

Drommel kwam van PSV, waar hij vooral op de bank zat. Nu is hij eerste keeper, en dat vergt aanpassing. "Bij PSV speelde ik af en toe, nu ben ik de vaste man. Dat is wennen, maar ook een kans", zegt hij. Hij voelt zich goed op trainingen en wil dat nu ook in wedstrijden laten zien.

De doelman weet dat hij in de voetsporen van publiekslieveling Nick Olij moet treden. Die werd wekelijks toegezongen. Na een assist tegen OFI Kreta kreeg Drommel al kort een eigen liedje. "Maar ik verdien dat pas als ik echt presteer", aldus de doelman.