Rashford ziet probleem bij Manchester United: 'Club bevindt zich in niemandsland'

Marcus Rashford heeft zich in stevige bewoordingen uitgelaten over het beleid van Manchester United sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson in 2013. Volgens de 27-jarige aanvaller, die momenteel op huurbasis bij FC Barcelona speelt, ontbreekt er al jaren een duidelijke visie bij de Engelse topclub.
"Toen Ferguson de leiding had, was niet alleen het spelbeeld bij het eerste elftal duidelijk. Ook in de jeugd wisten ze waar ze aan toe waren. Die konden zo doorstromen naar de hoofdmacht", vertelt Rashford in de podcast The Rest is Football. "Bij iedere succesvolle ploeg zie je een patroon. Een club heeft bepaalde ideeën en iedereen die erbij komt, moet zich daaraan aanpassen. Maar bij United... Als je continu van richting verandert, kan je niet verwachten dat je de Premier League wint."
Rashford, die vorig seizoen zijn basisplaats kwijtraakte onder trainer Rúben Amorim en het afgelopen half jaar werd verhuurd aan Aston Villa, wijst naar Liverpool als voorbeeld. "Ze haalden Klopp, hielden aan hem vast en bouwden stap voor stap. Mensen herinneren zich vooral de laatste succesvolle jaren, maar in de eerste drie jaar won Klopp ook niets."
Volgens de Engelsman is dat precies wat United mist. "We hebben te veel verschillende managers, ideeën en tactieken gehad. Dan beland je in niemandsland." FC Barcelona heeft naar verluidt een koopoptie van 30 miljoen euro bedongen in de huurdeal met United. Rashford ligt nog tot medio 2028 vast in Manchester.









