'Premier League-droom leeft voort: Feyenoorder wacht op Engels bod'

Quinten Timber wil weg bij Feyenoord en raakt aanvoerdersband kwijt | VN
Praat mee!

Quinten Timber is zijn aanvoerdersband kwijt en hoopt deze zomer nog te vertrekken. De middenvelder mikt op een stap naar de Premier League. Dat schrijft De Telegraaf.

Volgens De Telegraaf speelt zijn afwachtende houding rondom een nieuw contract al langer. Zijn management zou zich deze zomer volledig hebben gefocust op een transfer. Door blessureleed in de tweede seizoenshelft stokte die interesse, maar nu de markt weer op gang komt, hoopt Timber alsnog een overstap te maken.

Robin van Persie verraste door Sem Steijn aan te wijzen als nieuwe captain van Feyenoord. Timber viel daarmee buiten de boot. De clubleiding heeft bewust gekozen voor spelers die hun toekomst aan Feyenoord willen verbinden. Timber heeft zijn contract, dat afloopt in 2026, nog altijd niet verlengd.

Van Persie liet doorschemeren dat het ontbreken van een nieuw contract invloed heeft gehad op zijn besluit. De coach richt zich op spelers die commitment tonen. Steijn heeft net voor vijf jaar bijgetekend, terwijl ook vice-aanvoerder Anis Hadj Moussa zijn contract verlengde tot 2030. Feyenoord weet dat Timber uit is op een vertrek. De club houdt rekening met een laat bod uit Engeland.