Dit gebeurt er met de Vitesse-spelers als de club uit het profvoetbal verdwijnt

Dit gebeurt er nu met de Vitesse-spelers
Praat mee!

Vitesse krijgt komende donderdag te horen of het definitief uit het profvoetbal verdwijnt. Maar wat gebeurt er in dat geval met de huidige selectie? VoetbalNieuws brengt je op de hoogte!

De huidige Vitesse-spelers zijn niet automatisch van hun contract af als straks blijkt dat de Arnhemmers definitief uit het profvoetbal verdwijnen. De in sportrecht gespecialiseerde jurist Ivo Batelaan van BMDW Advocaten vertelt dat in gesprek met De Telegraaf. De spelers zullen namelijk een spoedprocedure bij de arbitragecommissie van de KNVB moeten aanspannen.

"Als Vitesse de proflicentie verliest, is er een gegronde reden om het contract te ontbinden", vertelt Batelaan. De kans is dus wel enorm groot dat de spelers hun contract kunnen opzeggen, mocht het donderdag zo ver komen.