Gorter reageert op verbanning bij Ajax: 'We hebben erom gelachen'

Gorter reageert op verbanning bij Ajax: 'We hebben erom gelachen'
Praat mee!

Jay Gorter heeft in De Telegraaf uitgebreid teruggeblikt op zijn laatste weken bij Ajax. De 25-jarige doelman belandde onder John Heitinga in 'kleedkamer 2', samen met spelers die niet meer in de plannen voorkwamen.

“We kregen de mededeling via een WhatsApp-bericht, mochten alleen op De Toekomst komen als het eerste weg was en deden soms met vijf man een rondootje van veertig minuten,” zegt Gorter. “We hebben er om gelachen, maar het was eigenlijk amateuristisch.”

Voor Gorter was de situatie extra pijnlijk door zijn lange verleden bij de club. "Niet meer welkom zijn in de kantine op De Toekomst deed ongelooflijk veel pijn. Vooral omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen van mensen die ik jarenlang ken, zoals de mensen in de keuken. Ze hebben mij als jong jochie meegemaakt en voor mijn dochtertje gezorgd als ik haar meenam." Ondanks de teleurstelling bleef hij hard werken. "We hebben allemaal met de kin omhoog en borst vooruit getraind, want er telde maar één ding: fit bij onze nieuwe clubs aankomen."

Gorter noemt de fout in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV in 2022 het breekpunt. Daarna verdween hij uit de basis en kwam hij alleen nog in actie bij blessures. Ajax liet hem transfervrij vertrekken, waarna hij voor Pafos FC koos. "Ik ben Ajax dankbaar dat alles snel is geregeld. Nu wil ik hier laten zien wat ik in mijn mars heb."