FC Twente presenteert oude bekende: Zerrouki keert voor één seizoen terug

Ramiz Zerrouki speelt komend seizoen op huurbasis voor FC Twente. Al langer hing de transfer in de lucht, maar Zerrouki werd gespot in de Grolsch Veste na berichtgeving van Fabrizio Romano. Ook FC Twente heeft de deal bekend gemaakt. Er is geen optie tot koop opgenomen.
De deal werd bevestigd door Fabrizio Romano. De Italiaan deelde een foto van de contractondertekening, samen met zijn zaakwaarnemer Elise de Goede op X. Zerrouki zelf noemt de kans bij Twente 'een mooi nieuw hoofdstuk'. Hij doorliep eerder de jeugdopleiding van Ajax en speelde tussen 2019 en 2023 al 95 Eredivisieduels voor Twente.
Feyenoord hoopt dat de tijdelijke terugkeer naar Enschede hem nieuw vertrouwen en ritme geeft, in aanloop naar een eventuele verkoop in de zomer van 2026. Zerrouki ligt nog tot medio 2027 vast in De Kuip, maar zijn marktwaarde daalde inmiddels naar vijf miljoen euro volgens Transfermarkt. Technisch directeur Dennis te Kloese gokt op sportieve wederopstanding, al krijgt Twente hem dus zonder verdere verplichtingen.
De 27-jarige Zerrouki maakte in 2023 de overstap van Twente naar Feyenoord voor een bedrag van ruim zeven miljoen euro. Hoewel hij in Rotterdam tot 65 officiële duels kwam, waarvan het merendeel als invaller, wist hij geen vaste basisplaats af te dwingen. Met slechts twee doelpunten en één assist in twee seizoenen viel zijn rendement tegen. Blessures en felle concurrentie hielden zijn ontwikkeling tegen.
Update:
Ondertussen heeft ook FC Twente de deal wereldkundig gemaakt. 'Ik ben hier twee jaar geleden vertrokken, dan ga je er niet vanuit dat je nu weer terug bent', zegt de middenvelder zelf op de clubwebsite. Soms gaan dingen zo. FC Twente was nog specifiek op een zoek naar een speler zoals ik. Ik heb daar uiteraard met Jan Streuer en de trainer over gesproken, maar dat duurde niet lang. We weten wat we aan elkaar hebben en wat we van elkaar kunnen verwachten. Vanaf het eerste moment had ik het goede, vertrouwde gevoel. Daarom heb ik hiervoor gekozen. Ik ga de thuiswedstrijden weer in De Grolsch Veste spelen, wie had dat gedacht. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit.'









