Oosting kritisch op Ünüvar na opstootje: ‘Dan speel je gewoon met elf man’

Oosting baalt van rode kaart Ünüvar in oefenduel tegen Porto | VoetbalNieuws
Praat mee!

Trainer Joseph Oosting zag zijn voorbereiding verstoord worden door een incident met Naci Ünüvar. De aanvaller van FC Twente kreeg rood na een opstootje tegen FC Porto, tot frustratie van zijn coach. 

De Tukkers verloren met 2-1 van Porto in een wedstrijd die vlak voor rust uit de hand liep. Gabri Veiga haalde Ünüvar hard onderuit, waarna de Twente-speler reageerde. Beide spelers konden met rood vertrekken. 'Naci moet zich gewoon inhouden, dan staan wij na rust nog met elf man', zei Oosting tegen FC Twente TV na de wedstrijd.

Samen met Porto-trainer Francesco Farioli vroeg Oosting tijdens de rust of de tweede helft alsnog met elf tegen elf kon worden uitgespeeld. De scheidsrechter weigerde. 'We wilden een Europese week simuleren met vluchten en twee duels, dan is dit zonde', aldus Oosting. Farioli noemde de rode kaart 'jammer', maar benadrukte dat winnen ook in oefenduels telt.

De wedstrijd bood wel mogelijkheden voor improvisatie. Twente speelde de tweede helft in een 4-4-1-formatie. Ondanks het verlies was Oosting niet ontevreden over het spel. 'We deden het best aardig, maar door dat incident krijg je een andere wedstrijd', klonk het teleurgesteld.