Dit is waarom Messi en Alba geschorst zijn door de MLS

Dit is waarom Messi en Alba geschorst worden door de MLS
Update: 27 juli 2025 om 14:00
Praat mee!

Lionel Messi en Jordi Alba van Inter Miami staan aan de kant bij de komende competitiewedstrijd tegen FC Cincinnati, vanwege een schorsing die is opgelegd door de Major League Soccer. Beide spelers zijn geschorst voor één duel omdat zij zonder voorafgaande goedkeuring van de bond afwezig waren bij het MLS All-Star Game.

Hoewel beiden oorspronkelijk waren geselecteerd voor het evenement in Austin, een prestigieuze showcase tussen MLS- en Liga MX-sterren, verschenen ze niet op het veld, noch namen ze deel aan de voorbereidende activiteiten. Volgens de regels van MLS is deelname verplicht voor spelers die zijn geselecteerd en fit zijn, tenzij de liga vooraf toestemming verleent. Het ontbreken van toestemming leidde tot de automatische sanctie voor Messi en Alba, waardoor zij uitgesloten zijn van de eerstvolgende wedstrijd van hun club.

MLS-commissaris Don Garber benadrukte dat het toepassen van de regel ondanks zijn waardering voor Messi noodzakelijk was. Hij onderstreepte dat MLS vasthoudt aan zijn langdurige beleid omtrent deelname aan All-Star evenementen, ongeacht de status van de speler