Van De Kuip naar Madrid: Hancko tekent na maandenlange transferdans tot 2030

Atlético Madrid heeft zich versterkt met Dávid Hancko. De verdediger komt over van Feyenoord en heeft een contract voor vijf jaar getekend. Daarmee ligt hij tot medio 2030 vast in Madrid.
Hancko kwam dinsdagochtend aan in Madrid en onderging direct een medische keuring bij het Vithas-Invictum centrum in het ziekenhuis Madrid Arturo Soria. Kort daarna tekende hij in het stadion Riyadh Air Metropolitano zijn contract in aanwezigheid van Miguel Ángel Gil. De transfer was al langer in de maak, maar nu is ook het laatste formele obstakel weggenomen.
Feyenoord ontvangt meer dan dertig miljoen euro voor Hancko. Dat bedrag kan via bonussen oplopen tot ongeveer 34 miljoen. Daarmee is het één van de duurste uitgaande transfers in de clubgeschiedenis, achter de recorddeal van Santiago Giménez naar AC Milan. Atlético deed in 2024 al een openingsbod van dertien miljoen, maar dat werd toen als onacceptabel afgedaan in De Kuip.
De verdediger, die in 2022 voor ruim acht miljoen overkwam van Sparta Praag, speelde 140 wedstrijden voor Feyenoord. Hij groeide uit tot vaste waarde, aanvoerder bij afwezigheid en publiekslieveling. Ook was hij basisspeler op EK 2024, waar hij vier duels speelde voor Slowakije. Eerder leek Hancko dicht bij een overstap naar Al Nassr, maar de deal werd op het laatste moment afgeblazen. Daardoor werd Atlético opnieuw concreet en sloeg nu definitief toe. Hancko is de eerste Slowaakse speler in de clubgeschiedenis van Atlético Madrid.









