Feyenoord en co cashen mee: middenvelder vertrekt voor miljoenen naar Duitsland

Wouter Burger maakt transfer naar Hoffenheim officieel rond | VN
Praat mee!

Wouter Burger vervolgt zijn loopbaan bij TSG 1899 Hoffenheim. De middenvelder maakt de overstap van Stoke City voor een bedrag van vier tot vijf miljoen euro. Hoffenheim presenteert hem als opvolger van Anton Stach, die vertrekt naar Leeds United.

Burger, 24 jaar, tekent een meerjarig contract in Duitsland. De voormalige jeugdinternational speelde eerder voor Feyenoord, Excelsior, Sparta, FC Basel en Stoke City. In Engeland kwam hij tot 86 duels, waarin hij vijf keer scoorde en zes assists gaf. Hoffenheim eindigde afgelopen seizoen als vijftiende in de Bundesliga en wil met Burger de balans op het middenveld herstellen.

Voor Feyenoord betekent deze transfer onverwacht extra inkomsten. De Rotterdammers ontvangen via de FIFA-solidariteitsbijdrage naar verwachting 113.000 euro. Ook Excelsior en Sparta profiteren mee: zij krijgen respectievelijk 38.000 en 25.000 euro. Burger speelde bij alle drie de Rotterdamse clubs, maar brak door bij Feyenoord.

De medische keuring stond gepland voor begin deze week. Eerder was volgens Sky Deutschland en The Telegraph de deal al rond. Stoke City bevestigde de transfer dinsdagmiddag officieel en ook Hoffenheim volgde. Daarmee blijft alleen Million Manhoef als Nederlander achter in Stoke-on-Trent.