Feyenoord haalt defensieve versterking binnen: vijfde zomeraanwinst gepresenteerd

Feyenoord heeft de komst van Tsuyoshi Watanabe afgerond. De 28-jarige verdediger komt over van AA Gent en is daarmee de eerste van drie beoogde defensieve versterkingen deze zomer. De Japanner sluit aan bij het trainingskamp in Zuid-Duitsland.
Watanabe stond al langer op de radar in De Kuip. Eerder deze zomer strandden de gesprekken nog, maar Feyenoord en AA Gent zijn alsnog tot een akkoord gekomen. Naar verluidt ligt de transfersom rond de acht miljoen euro. De verdediger, die vier interlands voor Japan speelde, komt met ervaring en betrouwbaarheid richting Rotterdam.
Feyenoord is al langer op zoek naar defensieve versterkingen. Pogingen om Yarek Gasiorowski (nu bij PSV) en Valentín Gómez (richting Real Betis) te halen mislukten, maar met Watanabe heeft de club nu wél beet. De verwachting is dat er nog twee verdedigers volgen: een linksbenige centrale verdediger en een linksback.
Watanabe wordt de vierde Japanner ooit in dienst van Feyenoord. Hij volgt daarmee Shinji Ono, Ryo Miyaichi en Ayase Ueda op. De verdediger is de vijfde aanwinst van deze transferzomer, na Sem Steijn, Luciano Valente, Gaoussou Diarra en Gonçalo Borges.









