Bizot heeft droomstap te pakken: Nederlandse doelman tekent bij Engelse topclub

Aston Villa heeft Marco Bizot vastgelegd. De ervaren doelman komt over van Stade Brest en tekent bij de nummer zes van het afgelopen Premier League-seizoen.
Bizot, 34 jaar, speelde vier seizoenen in de Ligue 1 en keepte vorig seizoen nog negen keer in de Champions League. Hij begon zijn loopbaan in de jeugd van Ajax en brak door bij FC Groningen, waarna hij via KRC Genk en AZ terechtkwam in Frankrijk. Bij Brest groeide hij uit tot vaste waarde. Villa haalt Bizot als mogelijke opvolger van Emiliano Martínez, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van andere Premier League-clubs. De doelman is na Ian Maatsen en Donyell Malen de derde Nederlandse A-speler die Unai Emery aantrekt.
Naast Bizot staan ook de jonge Nederlanders Zepiqueno Redmond, Lamare Bogarde en Sil Swinkels onder contract bij de club uit Birmingham. Redmond kwam eerder deze zomer over van Feyenoord. De club maakte de komst van Bizot zelf bekend via officiële kanalen. Over de transfersom zijn geen details gedeeld.









