'Ajax veegt Porto-bod lachend van tafel en waardeert actie Farioli niet'

Ajax heeft het openingsbod van FC Porto op Kenneth Taylor 'lachend' van tafel geveegd, meldt De Telegraaf. De Amsterdammers zouden het dubbele van het bod willen en hebben ook een mening over het gratis vertrek van trainer Francesco Farioli.
Ajax vraagt om een bedrag van 35 miljoen euro voor de speler die tot 2027 vastligt. Het bod van Porto kan met bonussen oplopen tot zeventien miljoen euro. Farioli tekende met Porto pas ná 1 juli het nieuwe contract, waardoor Ajax vijf miljoen euro misliep door een clausule van de Italiaan. De Amsterdammers hebben nu geen zin om voor een spotprijs spelers van de hand te doen voor Porto en Farioli.
De Telegraaf noemt de onderhandelingen tusen Ajax en Porto een 'kansloze zaak'. Porto zou weken geleden al hebben gehoord wat de minimale prijs van Ajax was en daarom is het openingsbod opmerkelijk te noemen. Trainer John Heitinga ziet Taylor als belangrijke basisspeler voor zijn systeem en daarom lijkt alleen de hoofdprijs voldoende voor de middenvelder.









