Vertrekkende Henderson noemt één ding wat hij jammer vindt aan tijd bij Ajax

Jordan Henderson is Ajax dankbaar voor zijn tijd in Amsterdam, maar vindt één ding jammer. De 35-jarige Engelsman betreurt het dat hij geen prijzen heeft kunnen pakken met zijn voormalig werkgever.
Donderdag communiceerden Ajax en Henderson dat de twee partijen uit elkaar gaan. Het contract The Skipper is ontbonden en daardoor kan hij transfervrij gaan en staan waar hij wil. De periode van Henderson in de Nederlandse hoofdstad komt daarmee na anderhalf jaar ten einde.
"Ik wil mijn enorme dank uitspreken aan iedereen die betrokken is bij Ajax, voor de kans die ik heb gekregen om de afgelopen jaren deel uit te maken van deze geweldige club. Het was een nog groter voorrecht om als aanvoerder te mogen optreden", zo begon Henderson op de clubkanalen. "Het enige wat jammer is, is dat we niet meer successen hebben kunnen behalen voor de fantastische supporters", aldus de routinier, die daar afgelopen seizoen toch dicht bij was. De landstitel werd op de laatste speeldag definitief aan PSV gelaten.
Dat Henderson het bij een korte verklaring laat, heeft een reden. "Vanwege de tragische gebeurtenissen van vorige week en het hartverscheurende verlies van mijn voormalige teamgenoot Diogo Jota en zijn broer André Silva, voelt het op dit moment niet gepast om meer te zeggen of te doen dan deze korte verklaring te delen", aldus de Engels international, die zegt later wel een uitgebreid interview te willen geven voor de club, spelers en supporters. In onderstaande video zie je hoe Henderson wel afscheid nam van Ajax.









