Huntelaar terug op het veld: helpt Vitesse O21 als assistent-trainer

Klaas-Jan Huntelaar stond donderdag voor het eerst sinds zijn vertrek bij Ajax weer op het veld. De oud-international draaide mee als assistent-trainer van Vitesse Onder 21. De 42-jarige Huntelaar vertrok in maart bij Ajax, waar hij sinds 2022 in de technische staf werkte. Een burn-out maakte in 2023 een abrupt einde aan zijn werkzaamheden in Amsterdam.
Dat hij juist bij Vitesse opdook, komt niet helemaal uit de lucht vallen. Al begin juli gingen geruchten dat Huntelaar in beeld was als assistent bij de O21. Hij oriënteerde zich toen al op een trainersrol in Arnhem. Donderdagochtend stond hij daadwerkelijk op Papendal. 'Het is allemaal onzeker. Ik hoor het vanzelf', zei hij bij vertrek tegen De Gelderlander.
Of Huntelaar structureel bij de club betrokken blijft, is nog onduidelijk. Zijn komst valt samen met een onrustige periode voor Vitesse, dat de proflicentie verloor en inzet op een doorstart in het amateurvoetbal. Voor de jeugdopleiding, waar de O21 onderdeel van is, wil de club de lijn zoveel mogelijk voortzetten.
Huntelaar werkte in het verleden samen met meerdere huidige trainers uit de Vitesse-opleiding. Die connecties zouden zijn terugkeer in het voetbal hebben vergemakkelijkt. Voor hem is het een kans om voorzichtig weer in het trainersvak te stappen, zonder de druk van het profvoetbal.









