Opvallend: na PSV speelt ook Feyenoord komend seizoen met radiozender op de mouw

Deze radiozender staat komend seizoen op de mouw van Feyenoord en PSV VN
PRAAT MEE!

Feyenoord heeft een nieuwe mouwsponsor gevonden. Radiostation JOE siert komend seizoen het shirt en dat is opvallend. Afgelopen week presenteerde ook PSV de radiozonder als sponsor en VoetbalNieuws legt je alles uit over de deal. 

Wat zeggen Feyenoord en Joe over de deal?

Na PSV haalt ook Feyenoord JOE binnen als Official Music Partner. Vanaf één juli staat het logo op de mouw van het shirt en de deal geldt voor minimaal één seizoen. Commercieel directeur Ruud van der Knaap noemt het radiostation 'een bekende naam in het medialandschap'. Feyenoord ziet in JOE een waardige opvolger na vijf seizoenen met de vorige mouwsponsor.

Mark de Deugd van JOE benadrukt de link tussen voetbal en muziek. Volgens De Deugd draait het bij beide om beleving en emotie. "Het gejuich na een goal is net zo intens als het meezingen met een hit", zegt De Deugd. De samenwerking moet acties voor de supporters opleveren. JOE zit sinds september 2023 op de Nederlandse radio. Het station draait hits uit de jaren zeventig, tachtig en negentig en heeft een ochtendshow met Coen Swijnenberg en Sander Lantinga. Volgens eigen cijfers trekt JOE maandelijks meer dan vijf miljoen luisteraars. Het bedrag dat Feyenoord met deze deal binnenhaalt is niet bekendgemaakt.