PSV heeft nieuwe sponsor: deze radiozender prijkt komend seizoen op het shirt

PSV heeft een nieuwe mouwsponsor gepresenteerd: radiozender JOE prijkt komend seizoen op het shirt van de landskampioen. De deal levert PSV volgens het Eindhovens Dagblad een bedrag van rond de miljoen euro op.
JOE wil via PSV zijn naamsbekendheid verder vergroten. Vanaf 1 juli is het station officieel de Official Music Partner van de club. Commercieel directeur Frans Janssen is blij met de samenwerking. "Voetbal en muziek hebben veel met elkaar gemeen; het geeft mensen energie en zorgt voor verbinding. Deze samenwerking biedt veel mogelijkheden om onze supporters te verrassen en te enthousiasmeren", aldus Janssen op de clubwebsite.
De radiozender zal ook bij Feyenoord op de mouw verschijnen. Bij PSV neemt JOE de plek in van TOTO. De club heeft met 50+ Mobiel nog een tweede mouwsponsor, en op de rug staat GoodHabitz. Hoofdsponsor blijft Brainport Eindhoven, een collectief van zeven grote partners, waaronder Philips, Rabobank en ASML.
Door de deal met JOE is het sponsorpakket op het shirt weer compleet. Het shirt is inmiddels goed voor meer dan tien miljoen euro per seizoen aan sponsorinkomsten. Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV zijn commerciële inkomsten verder ziet groeien richting 45 miljoen euro komend seizoen.