Transferbalans: deze ploegen gaven het meeste uit in de transferwindow 2025/26

Top 5 big spenders: Liverpool spant kroon | VoetbalNieuws
Update: 29 augustus 2025 om 11:25
1Reacties

Zowel nationaal als internationaal worden de miljoenen weer gretig uitgegeven. Premier League-clubs domineren en Chelsea en Liverpool voeren de lijst aan. VoetbalNieuws vertelt je welke ploegen momenteel bovenaan staan met de duurste transfers. 

Welke ploegen gaven het meeste uit?

Liverpool gaf tot nu toe 339,68 miljoen euro uit aan veertien nieuwkomers. Florian Wirtz is met 125 miljoen euro veruit de duurste aankoop. Chelsea volgt met 279,65 miljoen euro, onder andere voor Jamie Gittens, João Pedro, Estêvão en Jorrel Hato van Ajax. Arsenal klimt naar daalt naar plek vier met 224,2 miljoen euro aan uitgaven, terwijl Manchester City de top vijf compleet maakt.

Manchester United gaf 229,70 miljoen euro uit en klimt naar de derde plaats, met Benjamin Sesko, Bryan Mbeumo en Matheus Cunha als blikvangers. Atlético Madrid en Tottenham Hotspur volgen met respectievelijk 153 en 140,6 miljoen euro. Sunderland investeerde 141,4 miljoen euro in onder meer Robin Roefs, Enzo Le Fée en Habib Diarra. 

Deze ploegen gaven al het meest uit aan inkomende transfers:
Liverpool – 339,68 miljoen euro
Chelsea – 279,65 miljoen euro
Manchester United – 229,70 miljoen euro
Arsenal – 224,20 miljoen euro
Manchester City – 176,90 miljoen euro
Atlético Madrid – 175,00 miljoen euro
Nottingham Forest - 171,90 miljoen euro
Real Madrid – 167,50 miljoen euro
AFC Sunderland – 165,00 miljoen euro
Newcastle United - 146,15 miljoen euro