PSV strikt Rabobank als sponsor: dit levert de nieuwe deal op voor Eindhovenaren

Rabobank wordt de nieuwste partner in de Brainport-sponsorconstructie van PSV. De bank tekent een contract voor vijf jaar en zorgt voor een stevige financiële impuls voor de Eindhovenaren.
Vanaf juli maakt Rabobank deel uit van het zevental dat de naam Brainport Eindhoven op het shirt van PSV mogelijk maakt. Philips, ASML, VDL Groep, Jumbo, CSU en Royal Swinkels gingen de bank al voor. De partners dragen ieder ruim één miljoen euro per jaar bij. Inclusief rug- en mouwsponsoren levert het shirt PSV jaarlijks zo’n elf miljoen euro op.
De sponsorconstructie blijkt een schot in de roos sinds de start in 2019. Waar PSV na het vertrek van Philips als hoofdsponsor kwetsbaar leek, groeide de club juist door. Met de instap van Rabobank is de deal nu zeker tot 2030 verlengd.
Rabobank, van oudsher sterk aanwezig in de regio, wil zich nadrukkelijk profileren in het Brainport-gebied. "Wij geloven dat sport mensen verbindt", zegt topman Carlo van Kemenade op de clubwebsite. Voor PSV betekent het extra miljoenen en een versteviging van de samenwerking met het regionale bedrijfsleven.