Met deze opvallende rugsponsor zal Feyenoord aantreden in de Champions League
Feyenoord zal tijdens de wedstrijden in de Champions League met een ander shirt dan normaal gaan aantreden. De club uit Rotterdam zal hun Europese-campagne gaan spelen met het logo van de Feyenoord Foundation op de rug van het shirt, zo maakt de club bekend.
De Feyenoord Foundation is verantwoordelijk voor het maatschappelijke beleid van de club, waarmee Feyenoord al jaren actief is binnen de samenleving. Door het logo tijdens Europese wedstrijden op het shirt te dragen, wil de club deze inspanningen wereldwijd onder de aandacht brengen.
Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, ziet de Champions League als het perfecte platform om de Feyenoord Foundation te promoten. "We zijn trots op de impact die we hebben met onze initiatieven. De Champions League is een unieke kans om dat te laten zien aan de wereld", zegt Van der Knaap op de clubwebsite.
Waarom speelt Feyenoord met een andere rugsponsor dan in de Eredivisie?
Conform de UEFA-reglementen mogen shirts tijdens Europese toernooien niet bedrukt zijn door een back-of-shirt-partner. Waardoor Prijsvrij ruimte moet maken op het shirt van Feyenoord. Hierdoor hebben de Rotterdammers de mogelijkheid om een andere sponsorplek op het shirt in te richten voor Europese duels. Zodoende prijkt er dit Champions League-seizoen het logo van de Feyenoord Foundation op de rug.