Zo denken Advocaat en Kieft over de stilte bij Ajax rond een nieuwe hoofdtrainer

Zo denken Advocaat en Kieft over de stilte bij Ajax rond een nieuwe hoofdtrainer
Praat mee!

Dick Advocaat en Wim Kieft spraken zich donderdagavond in de voetbalstudio van SBS uit over de stille trainerszoektocht van Ajax voor een opvolger van John van 't Schip. VoetbalNieuws neemt de uitspraken van de analisten met je door!

"Het is echt doodstil wat dat betreft", aldus een zichtbaar verbaasde Advocaat. De bondscoach van Curaçao weet zelf ook niet wie er volgend jaar aan het roer van Ajax moet staan. "Ik hoor Louis van Gaal en Danny Blind ook niet. Dat zijn toch wel de mensen die er verstand van hebben', meent de 76-jarige oefenmeester. "Of ze komen bewust nog nergens mee.. John van ‘t Schip ook, dat zijn toch jongens die weten wat er moet gaan gebeuren."

Bij Kieft gaat er wel een belletje rinkelen bij een mogelijke kandidaat voor het trainerschap in Amsterdam. "Natuurlijk is het gek dat het daar stil is, misschien toch Frank de Boer dan?", vraagt Kieft zich af. De oud-voetballer wordt in zijn opmerking bijgestaan door Advocaat, die de resultaten van De Boer in Amsterdam aanhaalt. "Hij heeft natuurlijk uitstekend daar gewerkt. Als je vier keer kampioen werd met hetzelfde elftal, dan moet je echt wel een hele goede trainer zijn natuurlijk." Hélène Hendriks mengde zich ook in een mogelijke terugkeer van De Boer bij Ajax, maar kaartte aan dat resultaten uit het verleden, geen garantie voor de toekomst bieden.